Close fiction and unaltered society: Calderón de la Barca's survival in the eighteenth-century popular literature Daniel Baldellou Monclús 1-22 pdf (Español (España))
Los anteojos de mejor vista and the American Cervantes: new objections to the postmodern critical methodology Héctor Brioso Santos 23-43 pdf (Español (España))
Holland's holandas: fabricating loyalty to the Empire in Quevedo's El chitón de las tarabillas Julio Vélez Sainz 44-61 pdf (Español (España))
A poet's editorial strategies in the Late Baroque period: Enrique Vaca de Alfaro facing his poetry María Ángeles Garrido Berlanga 62-73 pdf (Español (España))
About the editions of Calderon de la Barca's complete plays by Valbuena Briones Fernando Rodríguez-Gallego 74-105 pdf (Español (España))
The tyrant of Holland: William of Orange in the Spanish Golden Age discourse on the Dutch Revolt Yolanda Rodríguez Pérez 106-123 pdf (Español (España))
Concerning butterflies and fire: some notes on coding the love process in the Calderonian universe Alicia Vara López 124-143 pdf (Español (España))
Grotesque body and carnivalization in the myth of the pregnant man: El parto de Juan Rana according to bakhtinian perspectives Ilaria Resta 144-161 pdf (Español (España))
Cacho Casal, Rodrigo. La esfera del ingenio: las silvas de Quevedo y la tradición europea (Madrid, Biblioteca Nueva, 2012) Camille Voisin 162-163 pdf (Español (España))
Plata Parga, F. (ed.). Calderón de la Barca, La vida es sueño. Edición crítica de las dos versiones del auto y de la loa (Pamplona-Kassel, Universidad de Navarra-Reichenberger, 2012) Fernando Rodríguez Mansilla 163-166 pdf (Español (España))
Crivellari, Daniele. Marcas autoriales de segmentación en las comedias autógrafas de Lope de Vega: estudio y análisis (Kassel, Reichenberger, 2013) Antonio Sánchez Jiménez 166-174 pdf (Español (España))
García Lorenzo, Luciano (ed.). La madre en el teatro clásico español. Personaje y referencia (Madrid, Fundamentos, 2012) Ana Zúñiga 174-178 pdf (Español (España))
Laplana Gil, José Enrique (coord.). Lope de Vega. Comedias. Parte XII, 2 vols. (Madrid, Gredos, 2013) Antonio Sánchez Jiménez 178-190 pdf (Español (España))
Gómez, Jesús. El modelo teatral del último Lope de Vega (1621-1635) (Valladolid-Olmedo, Universidad de Valladolid-Olmedo Clásico, 2013) Antonio Sánchez Jiménez 190-196 pdf (Español (España))
Matas Caballero, J., Micó, J. M. & Ponce Cárdenas, J. (eds.). Góngora y el epigrama. Estudios sobre las décimas (Madrid-Frankfurt, Iberoamericana-Vervuert, 2013) Jacobo Llamas Martínez 197-202 pdf (Español (España))
GRISO (ed.). Molina, Tirso de (fray Gabriel Téllez), Obras completas. Vol.2. Primera parte de Comedias, II. La Villana de Vallecas. El melancólico. El mayor desengaño (Madrid-Frankfurt, Iberoamericana-Vervuert, 2012) Rafael Massanet 202-207 pdf (Español (España))
GRISO (ed.). Molina, Tirso de (fray Gabriel Téllez), Obras completas. Volumen II. Primera parte de comedias, II. La villana de Vallecas. El melancólico. El mayor desengaño (Madrid-Frankfurt am Main, Iberoamericana-Vervuert, 2012) Elena Nicolás Cantabella 207-213 pdf (Español (España))
Roquain, Alexandre. Más allá del ex libris. Lope de Vega y Mateo Vázquez de Leca. Historia de un libro inédito (Paris, Michel Houdiard, 2014) Antonio Sánchez Jiménez 213-218 pdf (Español (España))
Rodríguez Cuadros, Evangelina. El libro vivo que es el teatro. Canon, actor y palabra en el Siglo de Oro (Madrid, Cátedra, 2012) Alicia Vara 218-222 pdf (Español (España))
Rodríguez Mansilla, Fernando. Picaresca femenina de Alonso de Castillo Solórzano: «Teresa de Manzanares» y «La garduña de Sevilla» (Madrid-Frankfurt am Main, Iberoamericana-Vervuert, 2012) Vincent Yvanez 222-227 pdf (Español (España))